Saturday, July 15, 2017

Bila Perempuan Bawak Kereta Masuk Car Wash

harini bawak Cik Va masuk spa. dah lama tak dibelai. macam-macam makhluk asing ada. fuh!alasan : anak kecik ramai. boleh?hahahaha

dalam proses keluarkan bendasing dari dalam Cik Va. hahaha
biasa dah pergi mesin car wash ni. tapi untuk vacum ni baru kali ke 2. biasanya lepas amik anak-anak sekolah aku masuk mesin basuh luar je. Arsyad & Amani suka sangat. cuma si bongsu Aqil tu takut-takut sikit bila masuk mesin. kali ni aku pergi dengan adik aku, Ardini & Aqil je. sementara tunggu budak-budak tu balik sekolah.

with my sista. si Aqil tu membuta dari awal sampai ke sudah.
kisahnya. pekerja car wash tu la. tak tahu lah bangladesh kah, nepal kah. tapi cakap melayu berbelit sungguh!yang sorang tu panggil sebab nak promote polish depan kereta. tak lama lepas tu ada sorang panggil nak promote polish cermin kereta pulak. speaking melayu dah lah berbelit. yang aku betul-betul faham polish kereta rm150. polish cermin kereta rm40.

memang tak la. memang sah lah encik shuben yang setelkan bab kereta ni. setakat bawak pergi basuh boleh lah kan. semua offer aku geleng kepala. aku bagitau nak bayar 9 hengget je. tak nak buat polish taknak buat benda lain. risau jugak aku kot diaorang paham lain naya aku kena bayar semua. hahahah

sesekali kan Aqil..ibu geram!

kakak Ardini pun sibuk nak jugak!

ralit tengok mesin basuh kereta

muka dah naik bosan menunggu!
ada pakcik sebelah bagitau siap-siap abaikan pekerja nepal tu..pakcik tu takde pulak diaorang offer macam-macam. haih!

diaorang bersihkan kereta aku puas hati. semua diaorang lap. al maklum lah kereta jarang masuk spa kan. macam-macam bendasing ada dalam kereta. fuh!

done share kisah basuh kereta. haha.

mohon diri ini rajin update blog!
owh my blog!
next sis update lagi wokeh!

love,
gee

12 comments:

  1. salam perkenalan dari Qekra ;)

    samalah, kereta tu boleh dibilang brapa kali cuci.
    baisa gasben yg akan bwk pergi car wash.
    kalau nak harapkan bini dia jgn harap lah hehe..

    ReplyDelete
  2. salam..
    hi sha..yaya mai singh sini..
    tgok pe kisah awok g cuci kete..hehe
    mcm2 dioffer semua pkerja kt situ ye...
    xpe,yg penting kete dah bersih..hehe
    oh ye.yaya follow awok skli tau..yg ke-25..
    slmt bknalan.. =)

    ReplyDelete
  3. Upaah cuci kereta pun dah mahal sekarang.
    Pakat cuci sendiri aje.
    Buat ala2 picnic gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah!pernah merancang tapi last hantar kedai jugak..haha

      Delete
  4. kadang xsempat nak cuci sendiri tapi ekceli cuci sendiri lagi puas ati ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul!plus cuci ngan bebudak ni makan 3 ke 4 jam kot..haha

      Delete
  5. Bagus budak2 ni boleh menunggu lama ye. Mama pun suka carwash yh drive through tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..senang!yang dalam vacum sendiri pun bole tapi nak jugak vacum kat kedai!haha

      Delete
  6. Saya suka bawa pi kedai je kak, malas nak basuh sendiri kat rumah, nanti semua nak main air, hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu satu hal..pastu nanti ada drama air mata berebut!haha

      Delete

HOME SITEMAP DISCLAIMER